Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/357249

Competències socioemocionals i salut en educació social
Competencias socioemocionales y salud en educación social;
Social-emotional Skills and Health in Social Education
López Jiménez, Paco
Universitat Ramon Llull. Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés
L’objectiu d’aquest article és, d’una banda, analitzar la relació existent entre educació social i educació per a la salut, posant-les, totes dues, en el marc de la contribució al benestar biopsicosocial de les persones, en el qual les competències socials i emocionals juguen un paper nuclear. D’altra banda, pretén fer una revisió d’algunes actuacions rellevants per a l’aprenentatge de les competències socials i emocionals bàsiques (autoconeixement, autocontrol, consciència social, habilitats socials i presa responsable de decisions) tant des de la perspectiva de la intervenció com del seu desenvolupament per part dels mateixos educadors i educadores.
El objetivo de este artículo es, por una parte, analizar la relación existente entre educación social y educación para la salud, poniendo ambas en el marco de la contribución al bienestar biopsicosocial de las personas, en el que las competencias sociales y emocionales juegan un papel nuclear. Por otra parte, pretende hacer una revisión de algunas actuaciones relevantes para el aprendizaje de las competencias sociales y emocionales básicas (autoconocimiento, autocontrol, conciencia social, habilidades sociales y toma responsable de decisiones) tanto desde la perspectiva de la intervención como de su desarrollo por parte de los propios educadores y educadoras.
The twofold purpose of this article is, on the one hand, to analyze the relationship between social education and health education, situating both of these in the framework of their contribution to people’s biopsychosocial wellbeing, in which social and emotional skills have a crucial role, and, on the other hand, to review a number of key actions for the learning of basic social and emotional skills (selfknowledge, self-control, social awareness, social skills and responsible decision-making) from the twin perspectives of the intervention as such and of its development by the educators themselves.
31-10-2017
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Intel·ligència emocional
Educació sanitària
Educació social
Habilitats socials
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
© L'autor/-a
19 p.
Artículo
Artículo - Versión publicada
Universitat Ramon Llull. Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa, núm. 66 (2017)
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Competencias.PacoLopez.pdf 1.224 MB PDF
Competències.PacoLopez.pdf 1.435 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem