Abstract:
|
Aquest treball té l'objectiu de contribuir a la tasca d'analitzar recursos digitals que, durant l'etapa de la ESO, puguin ajudar a compaginar l'assoliment de les competències de l'àmbit cientificotecnològic pròpies de l'assignatura de Tecnologia amb el de les competències transversals de l'àmbit digital -algunes d'elles íntimament lligades amb el currículum d'aquesta assignatura-, per comprovar la idoneïtat de l'adaptació del seu ús a l'aula. Per fer-ho, se centra en l'anàlisi de dos d'aquests recursos: Tinkercad, que és una programa de disseny 3D dirigit a la impressió 3D, i CodeCombat, un recurs destinat a l'aprenentatge de diferents llenguatges de programació reals a través de la metodologia d'aprenentatge basat en jocs, per mitjà d'un videojoc de temàtica fantàstica medieval. Per a cada una d'aquestes aplicacions, s'analitzen: els continguts curriculars de cada curs de la ESO que es podrien treballar amb ella, els recursos que el professorat pot trobar per tal de facilitar l'ensenyament de les mateixes, el context educatiu en el qual seria més favorable la seva implantació a l'aula i els recursos materials o tècnics que es necessitarien per fer-ho, els punts forts i febles que té cadascuna des del punt de vista del seu ús i, per últim, es proposarà una activitat basada en cadascuna d'elles i se'n farà la programació didàctica completa. |