Abstract:
|
Actualment existeixen dos sistemes de facturació als aeroports: el sistema de facturació convencional i el sistema de facturació automàtic; aquest últim també anomenat self-service kiosk. A mesura que avança el temps. però, la implantació del sistema automàtic va guanyant terreny al convencional degut a les millores que aquest representa per les companyies, els aeroports i els passatgers.
Una vegada es tenen clars els procediments a seguir en el procés de facturació i les diferents característiques de que consten els dos sistemes mencionats, es pot fer un anàlisi comparatiu d’espais físics globals d’àrees de facturació, obtenint com a resultat que per a la mateixa quantitat de passatgers / hora un mostrador convencional ocuparà 38 vegades més espai que un mostrador automàtic.
Seguint en la línia dels anàlisis, es poden veure també els estudis de reduccions de temps i costos, la diferència en costos que un sistema convencional té a diferència d’un kiosk, i la productivitat que té un sistema respecte l’altre. Com a conseqüència obtenim que a una companyia li resulta aproximadament 218 milions d’euros anuals més barat operar amb els sistemes automàtics, que el temps d’espera en un mostrador convencional és de 3 minuts de mitja mentre que l’automàtica és d’aproximadament 1 minut, i que per a una mateixa àrea la productivitat d’un mostrador automàtic és 43 vegades més gran que la d’un mostrador convencional
De la mateixa manera només cal fer una ullada pels aeroports més importants del món i ens adonarem que la implantació dels mostradors de facturació automàtics a nivell mundial ja és avui en dia una realitat i que aquest fet millora constantment el rendiment de les companyies aèries i als aeroports, fent a la vegada que el passatger gaudeixi d’un millor servei.
La implementació d’aquests nous tipus de mostradors de facturació, doncs, estan revolucionant la manera de funcionar en que els passatgers, els aeroports i les companyies estem abasats, pronosticant una evolució encara més gran amb la introducció de nous serveis en els mateixos mostradors automàtics i, d’aquesta manera, fent un pas més en el desenvolupament de l’aeronàutica a nivell mundial. |