dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Saguer i Parra, Sergi |
dc.date |
2004 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/2810 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Mecànica de fluids |
dc.title |
Estudi aerodinàmic d’un bobsleigh |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest projecte és partir d’una configuració actual d’un bobsleigh que
compleixi la normativa vigent i assolir una configuració que presenti una resistència a
l’avanç inferior a l’original i aporti un major nivell de seguretat als ocupants. El flux que
seguirà el desenvolupament del projecte serà el següent:
• Disseny mitjançant SolidWorks dels models inicials i de les possibles solucions.
• Estudi teòric amb eines de flux potencial dels models proposats.
• Estudi teòric amb un software e simulació per mètodes numèrics dels models
proposats.
• Creació d’una maqueta a escala del model original.
• Estudi experimental del comportament d’aquesta maqueta en el túnel de vent.
• Extracció de conclusions.
Els resultats obtinguts han estat els següents:
• Resultats de l’estudi teòric amb el software de simulació
Com es pot observar, en la taula del projecte apareixen els valors de la força de pressió
en direcció x (PFx), la força viscosa en direcció x (VFx), la força de resistència a
l’avanç total (Fd), l’àrea resistent (A) i el coeficient de resistència a l’avanç (Cd).
Com es pot apreciar en la columna del Cd, aquest disminueix amb la primera
solució (Cúpula Parcial) i encara ho fa més amb la segona (Cúpula Total), fet que
confirma l’assoliment dels objectius. L’objectiu d’augmentar el nivell de seguretat
s’assoleix amb la segona proposta, ja que disposa d’una cúpula retràctil que cobreix
els ocupants quan augmenta la velocitat. |