Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest document: http://hdl.handle.net/2072/267447

Motivaciones sociales y psicológicas para usar Instagram
Social and psychological Motivations for using Instagram
Prades, Mariona; Carbonell, Xavier
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Instagram is a social network site with a significant annual growth. The aim of this study is to identify the motivations to use Instagram, their priorities according to age group and sex, use intention and attitude regarding Instagram in Spanish young and teenager’s students. 106 secondary and 96 university students participated in the study. They completed anonymously a questionnaire about their social and psychological motivations, Instagram use, intention and attitude toward Instagram. Results show that there were five types of motivations: peeking, archiving, social interaction, self-expression and escapism. Instead, attitude and intention correlate differently according to sex and age.
Instagram es una red social en línea con un importante crecimiento anual. El objetivo del presente artículo es identificar las motivaciones de jóvenes y adolescentes para utilizar Instagram. En el estudio participaron 202 usuarios de Instagram, 106 estudiantes de secundaria y bachillerato y 96 universitarios que respondieron de manera anónima un cuestionario para evaluar las motivaciones sociales y psicológicas para usar Instagram, las características de uso y la intención y actitud hacia la aplicación. Los resultados mostraron cinco tipos de motivaciones, por orden de prioridad: cotillear, almacenamiento, interacción social, xpresión y evasión. En cambio, la actitud hacia la aplicación y la intención para usarla dependen del sexo y de la edad.
07-2016
Instagram -- Aspectes psicològics
Adolescents

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© Communication Papers
10 p.
Article
Grup de Recerca Arpa (Universitat de Girona)
Communication Papers - Media Literacy&Gender Studies, 2016, Vol. 5, Núm. 9
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format
PRADESCARBONELL 25_7 (1).pdf 190.0 KB PDF

Mostra el registre complet del document