Dealing with forks on the road : an analysis of adaptive teaching and interactional strategies in a models as feedback task
Serrano Ortiz, Alba
Escobar Urmeneta, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2018
Descripció: 49 p.
Resum: To what an extent teachers shape their teacher talk and interactional strategies to their students' needs? This paper aims to analyze the ways in which a teacher deals with different students molding her interactional strategies in two aspects: using learner convergent language and facilitating an interactional space to students (displaying a good CIC). Following Escobar Urmeneta's (2017) checklist and Walsh's (2011) SETT an exercise of reflection-on-action is put forward about the online decisions taken by the teacher carrying out the same Models as Feedback writing task in two very different classrooms. From that analysis interesting links and insights will be made in relation to constructive and obstructive strategies to the establishment of a successful teacher-student interaction which leads into more opportunities of learning.
Resum: Hasta qué punto los maestros moldean su habla y sus estrategias de interacción a partir de las necesidades de sus alumnos? Este estudio pretende analizar las maneras en las que una maestra cambia sus estrategias de interacción en dos aspectos: su uso de lenguaje comprensible por los estudiantes y su capacidad de facilitar un espacio de interacción beneficioso (CIC). Siguiendo la Checklist propuesta por Escobar Urmeneta (2017) y el SETT propuesto por Walsh se realizará un ejercicio de reflexión sobre la acción sobre las decisiones instantáneas de la docente realizando una tarea de escritura usando textos modelo como feedback en dos grupos muy diferentes. De ese análisis interesantes ideas surgirán en relación a estrategias constructivas y obstructivas para el establecimiento de una buena interacción entre docente y alumno que desemboque en numerosas oportunidades de aprendizaje.
Resum: Aquest estudi pretén analitzar les maneres en les quals una mestra canvia les seves estratègies d'interacció en dos aspectes: el seu ús de llenguatge comprensible pels estudiants i la seva capacitat de facilitar un espai d'interacció beneficiós (CIC). Seguint la Checklist proposada per Escobar Urmeneta(2017) i el SETT proposat per Walsh es realitzarà un exercici de reflexió sobre l'acció sobre les decisions instantànies de la docent realitzant una tasca d'escriptura usant textos modelo com a feedback en dos grups molt diferents. D'aquesta anàlisis interessants idees sorgiran en relació a estratègies constructives i obstructivas per a l'establiment d'una bona interacció entre docent i alumne que desemboqui en nombroses oportunitats d'aprenentatge.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Llengua i ensenyament



Treball fi de màster
49 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2018-11-09, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir