How can collaboration impact writings in the L2 in a high-complexity school?
Aragón Bracero, Gerard
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 50 p.
Resum: This study seeks to investigate the impact of collaboration on written productions in the L2 in a high-complexity school situated in the Maresme area (Barcelona). In order to carry out the research, qualitative data has been used to draw a comparison between sixteen individual writings and four collaborative texts performed by 2nd ESO students, with a low command of English, during a 2-hour class session. Consisting of three phases, this analysis focuses first on the texts from an error point of view; then it observes the students' conversations during the collaborative task through video recordings, and, finally, it provides an overview of their perception based on a questionnaire administered after the two tasks. Findings show a significant improvement in the overall results in regard to language production and a positive attitude from the students towards collaboration, which should be further explored by teachers working in challenging contexts.
Resum: Aquest estudi té per objectiu investigar l'impacte de la col·laboració en produccions escrites en la L2 en un centre de màxima complexitat situat a la comarca del Maresme (Barcelona). Per dur a terme la recerca, s'han emprat dades de caràcter qualitatiu per tal de traçar una comparativa entre setze textos individuals i quatre de col·laboratius produïts per alumnes de 2n de la ESO, amb baix domini de l'anglès, durant una sessió de dues hores de classe. Consistent en tres fases, aquesta anàlisi es centra primer en els textos des del punt de vista dels errors; després observa les conversacions dels alumnes durant la tasca col·laborativa a través de gravacions de vídeo, i, finalment, proporciona una visió de les seves percepcions basada en un qüestionari realitzat després de les dues tasques. Els resultats mostren una millora considerable dels resultats globals pel que fa a la producció lingüística i una actitud positiva dels alumnes vers la col·laboració, que hauria de ser més explorada per aquells professors que treballen en contextos difícils.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Anglès -- Redacció i exercicis ; Anglès -- Educació secundària obligatòria ; Anglès -- Ensenyament correctiu ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Educació -- Investigació -- Catalunya ; Educació secundària obligatòria ; Comunicació escrita ; Aprenentatge -- Treball en equip ; Aprenentatge actiu ; Treball en equip ; Alumnes d'educació secundària obligatòria ; Interacció educativa ; Ensenyament correctiu ; Escriptura -- Ensenyament correctiu



Adreça original
50 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2022-09-20



   Favorit i Compartir