Students with special educational needs in group work interaction : one step forward to inclusive learning
Roviralta Quirós, Marta
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 55 p.
Resum: This master's dissertation examines the interaction of a student with special educational needs (SEN) within a mixed-level group work. Diversity in the classroom is one of the most frequently stated problems among teachers. Therefore, the aim of this paper discusses an important aspect of English language teaching in Secondary Education nowadays. The qualitative analysis of data shows that emotional reactions to the group work situation affect the SEN student's interaction and participation within the group. Video recordings and specific questionnaires have been used to carry out this study. Finally, this research is limited by the lack of data collected, however, the exploration of a single case can give some tools for teachers to overcome such circumstances.
Resum: Aquest treball de fi de màster examina la interacció d'una estudiant amb necessitats educatives especials en el treball en grup d'un grup heterogeni. La diversitat a l'aula és un dels problemes exposats amb més freqüència entre els professors. Per tant, l'objectiu d'aquest estudi és un aspecte important per a l'ensenyament de l'anglès a l'Educació Secundària. L'anàlisi de les dades mostra que les reaccions emocionals en una situació de treball en grup afecten la interacció i la participació de l'estudiant amb necessitats educatives especials. Per dur a terme aquest estudi s'han realitzat gravacions de vídeo i qüestionaris específics als alumnes. Finalment, aquesta recerca està limitada per la quantitat de dades recollides, tot i així, l'exploració d'un sol cas pot donar algunes eines als docents per superar aquestes circumstàncies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Necessitats educatives especials -- Educació secundària obligatòria ; Educació inclusiva -- Educació secundària obligatòria ; Educació especial -- Educació secundària obligatòria ; Educació secundària obligatòria ; Interacció educativa ; Aprenentatge -- Treball en equip ; Treball en equip -- Aspectes psicológics ; Alumnes d'ensenyament secundari -- Estudi de casos ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Educació -- Investigació -- Catalunya ; Atenció a la diversitat -- Educació secundària obligatòria



Adreça original
55 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2022-09-29



   Favorit i Compartir