dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Universitat de Barcelona. Grup d'investigació de les Transicions Acadèmiques i Laborals |
dc.contributor.author |
Rodríguez Espinar, Sebastián, 1946- |
dc.contributor.author |
Álvarez González, Manuel, 1946- |
dc.contributor.author |
Dorio Alcaraz, Inmaculada |
dc.contributor.author |
Figuera Gazo, Pilar |
dc.contributor.author |
Torrado Fonseca, Mercè |
dc.contributor.author |
Fita Lladó, Eva |
dc.date |
2012-11-22T10:53:58Z |
dc.date |
2012-11-22T10:53:58Z |
dc.date |
2005-01 |
dc.date.accessioned |
2012-11-26T08:48:31Z |
dc.date.available |
2012-11-26T08:48:31Z |
dc.date.issued |
2012-11-26T08:48:31Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2445/32792 |
dc.format |
36 p. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation |
Reproducció del document original |
dc.rights |
cc-by-nc (c) Grup de Recerca TRALS, 2005 |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ |
dc.subject |
Educació superior |
dc.subject |
Rendiment acadèmic |
dc.subject |
Higher education |
dc.subject |
Academic achievement |
dc.title |
El rendiment i la trajectòria acadèmica en els dos primers anys a la Universitat |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.description.abstract |
La problemàtica de la transició batxillerat-universitat és avui un fenomen de preocupació i un tema de debat. La revisió de la recerca posa de manifest que, en l’anàlisi de la transició a launiversitat, s’han fet estudis que descriuen resultats acadèmics al final d’un determinat període i seguiments de cohorts específiques en referència a centres específics1 però, no s’ha produït, un plantejament comprensiu i profund que permeti constatar el conjunt de factors psicosocials relacionats amb la qualitat de les transicions acadèmiques. La transició a la universitat és unprocés complex que comporta per a l’estudiant canvis personals i vitals significatius, amb conseqüències que afecten també el marc social. El treball desenvolupat s’emmarca en les línies actuals de l’estudi de la transició a la universitat, representades en els treballs de Terenzini (1993) i Pautler (1996) sobre les trajectòries de transició dels estudiants d’EUA o els estudis de Yorke (1998) que analitzen les trajectòries d’abandonament i fracàs universitari a la Gran Bretanya. L’interès d’aquest acull tant la perspectiva de l’impacte de la transició sobre la persona - com el propi procés afecta a la persona -, com la perspectiva del procés, és a dir, quins recursos personals i contextuals permeten reduir l’impacte de la transició i facilitar l’adaptació al canvi de les persones queaccedeixen a la universitat. En aquest sentit l’estudi presenta un model que tracta de captar la interacció dels factors personals i contextuals que expliquen les diferents trajectòries de transicióa la universitat: de continuïtat o d’abandonament, d’èxit en la integració o de fracàs en la superació dels problemes generats per la discontinuïtat d’ambients educatius. |