Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/228073

Coreografiant el passat : la dansa a la cort de Lluís XIV : notació i criteris d'interpretació
Sintes Ferrarons, Laura
Escola Superior de Música de Catalunya; Heilbron, Marc
Aquest projecte estudia la dansa francesa dels segles XVII i XVIII i la seva relació amb la interpretació musical. A partir de les fonts de l’època (tractats, coreografies i testimonis) s’han analitzat els components de la dansa i la seva significació social en el context de la cort de Lluís XIV a Versalles. L’objectiu final es oferir al músic actual alguns elements necessaris que contribueixin a la interpretació d’un repertori molt habitual i sobre el qual es basa molta de la música instrumental de l’època. La cultura de la dansa formava part de la quotidianitat del músic d’abans: música i dansa eren elements inseparables. Per tant, l’intèrpret de música històrica actual hauria de considerar-la com un element constitutiu per la formació de criteris d’interpretació històricament informats.
Este proyecto estudia la danza francesa de los siglos XVII y XVIII y su relación con la interpretación musical. A partir de las fuentes de la época (tratados, coreografías y testimonios) se han analizado los componentes de la danza y su significación social en el contexto de la corte de Luís XIV en Versalles. El objetivo final es ofrecer al músico actual algunos elementos necesarios que contribuyan a la interpretación de un repertorio muy habitual y sobre el que se basa mucha de la música instrumental de la época. La cultura de la danza formaba parte de la cotidianeidad del músico de entonces: música y danza eran elementos inseparables. Por lo tanto, el intérprete de música histórica actual debería considerarla como un elemento constitutivo para la formación de criterios de interpretación históricamente informados.
This project studies the French dance of the seventeenth and eighteenth centuries and its relation to musical performance. From contemporary sources (treaties, choreographies and testimonials), the components of dance and its social significance in the context of the court of Louis XIV at Versailles have been analyzed. The ultimate aim is to provide current musician some necessary elements that contribute to the interpretation of such a usual repertoire, on which the large part of instrumental music of the time is based. The dance culture was part of the everyday musician then: music and dance were inseparable. Therefore, the present historical music performer should consider it as a constitutive element for the formation of historically informed performance criteria.
2014-04-10
78 - Música
Coreografia -- França -- S. XVII
Dansa -- Aspectes socials -- S. XVII
Château de Versailles (Versailles, França) -- Música ballable
Música instrumental -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
Dansa -- Notació
Dansa -- França -- S. XVII
Dansa -- França -- S. XVIII
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
409 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PF Laura Sintes Ferrarons.pdf 9.550 MB PDF Projecte final

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters