dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Ivern Pascual, Ignasi |
dc.date.accessioned |
2014-05-13T07:01:49Z |
dc.date.available |
2014-05-13T07:01:49Z |
dc.date.created |
2008-06 |
dc.date.issued |
2008-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/229110 |
dc.format.extent |
12 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2008, Núm. 22 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Humor (Psicologia) |
dc.subject.other |
Infants -- Desenvolupament |
dc.subject.other |
Llenguatge i llengües -- Adquisició |
dc.subject.other |
Desenvolupament cognitiu |
dc.title |
El Sentit de l'humor en els infants : una breu aproximació des de la psicologia cognitiva |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
159.9 - Psicologia |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Darrerament hem investigat l’emergència del metallenguatge en els
infants en contextos d’interaccions comunicatives naturals (Ivern,
2006) i hem establert un sistema de categories metalingüístiques per
tal d’identifi car i conceptualitzar aquells comportaments relacionats
amb la refl exió sobre el llenguatge, tot emmarcat en una perspectiva
evolutiva. Els participants han estat 32 infants, 16 nens i 16 nenes,
d’edats compreses entre els 2 anys i 8 mesos i els 8 anys, tots ells de
parla castellana. Entre altres aspectes hem analitzat les funcions que
compleix, atenent especialment a la relació tripartida entre metallenguatge,
metacognició i recursivitat. En darrer terme, ens ha semblat
interessant analitzar la relació del metallenguatge amb la teoria de la
ment i el sentit de l’humor. La naturalesa metalingüística de l’humor
ha estat estudiada des de principis dels anys setanta (Shultz, 1974 i
Cazden, 1976) fi ns l’actualitat (Puche, 2001; Puche i Lozano, 2002).
Bona part de l’nterès que ha desvetllat és per la seva importància com
a indicador de l’activitat cognitiva. A continuació exposem una refl exió
breu sobre el paper que juga el sentit de l’humor en els infants des
de la perspectiva de la psicologia cognitiva. |