Abstract:
|
Aquesta tesi és el resultat d’una estància de pràctiques a Fontys Automotive Lectoraat, en el grup de Recerca situat en el High Tech Automotive Campus (Helmond). L’objectiu principal del projecte es el redisseny y la implantació d’un sistema de control de creuer adaptatiu (ACC) en un BMW sèrie 5.
El sistema de control de creuer adaptatiu es basa principalment en el “temps d’avanç”, que és la relació entre distància amb el vehicle d’enfront i la seva velocitat. En aquest projecte, a través del RC28-14/30, un controlador de Bosch, juntament amb un sistema de visió de la companyia Mobileye, s’ha implementat i testejat un prototip plenament funcional d’aquest sistema. Per tal d’establir una comunicació en temps real amb el existent CAN bus, ha estat necessària la combinació entre els softwares MATLAB Simulink i HANtune.
El projecte es divideix en dos blocs principals: per una banda s’enfoca l’estudi teòric del sistema de control de creuer adaptatiu així com els sistemes de comunicació, el software i hardware emprat. D’altre banda es presenten l’algoritme i l’estudi dels tests realitzats així com les conclusions i recomanacions per tal de millorar el projecte en el futur. |