Título:
|
Processos cognitius que intervenen en l’aprenentatge del llenguatge escrit i dislèxia
|
Autor/a:
|
Ivern Pascual, Ignasi
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Resum:
|
La lectura és una activitat complexa que involucra la interacció de dos processos essencials: el reconeixement
de paraules escrites i la comprensió. El primer procés, tot i ser de nivell elemental, ha de funcionar de manera
òptima perquè es pugui assolir el component de més alt nivell, que és la comprensió lectora. En aquest article
es revisen els models cognitius més rellevants que expliquen el reconeixement de les paraules escrites i l’accés al
lèxic. En primer lloc s’analitza la influència que poden exercir factors com les característiques ortogràfiques d’una
llengua i les característiques de cada paraula en particular. En segon lloc es fa una revisió del model de doble ruta
i les seves variacions (Coltheart, 1981; Coltheart et al., 2001) i del model connexionista de Triangle (Seidenberg
& McClelland, 1989; Seidenberg, 2007). Finalment, s’analitza la caracterització de la dislèxia prenent com a
referència les aportacions dels models cognitius. |
Fecha de creación:
|
06-2015 |
Materias (CDU):
|
159.9 - Psicologia |
Materia(s):
|
Cognició i llenguatge Dislèxia Escriptura -- Ensenyament |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
Páginas:
|
10 p. |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
|
Publish at:
|
Aloma, 2015, Vol. 33, Núm. 1
|
Compartir:
|
|