Abstract:
|
El projecte tracta la creació d’escenes d’immersió en la Realitat Virtual mitjançant el motor de videojocs Unity i utilitzant el dispositiu hàptic Phantom Omni. Aquest dispositiu utilitza tres motors per a crear forces de retorn en la mà de l’usuari i simular la interacció amb objectes virtuals. Per aconseguir crear les escenes s’ha realitzat una investigació de les tècniques de programació utilitzades en Unity per integrar dispositius hàptics. Això ha servit per deixar una documentació completa, clara i entenedora dels passos a seguir per a una correcte connexió i funcionament del dispositiu hàptic amb el motor de videojocs Unity.
L’aplicació final creada en el projecte conté cinc escenes virtuals, una de les quals serveix com escena de transició per a seleccionar les altres quatre escenes. En el projecte es troba explicat el procés seguit i els scripts necessaris per a la seva creació. Cada una d’elles ha estat pensada amb una finalitat diferent i intenta demostrar una nova característica i possibilitat del dispositiu. L’escena de Selecció tracta d’un làser controlat pel dispositiu Phantom Omni amb el qual s’ha de seleccionar les altres escenes. La primera escena és un joc de rehabilitació on s’ha de fer passar el cursor per els cincs anells col·locats en ella. La segona escena tracta d’una simulació d’una injecció en un braç. La tercera és un pla que pot ser deformat per el cursor. I la última es un mini joc en primera persona, en el qual es té la capacitat de treballar amb el dispositiu hàptic en un entorn obert on la càmera no esta fixada.
Un cop s’ha finalitzat el treball, s’ha conclòs que es poden realitzar, sense tenir coneixement previs del software Unity, aplicacions de realitat virtual en les que es treballi amb el dispositiu hàptic. I que són infinites les aplicacions i solucions que aquest dispositiu aporta dins de l’entorn de la realitat virtual. |