dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa |
dc.contributor |
Montero Mercadé, Lídia |
dc.contributor.author |
Gasparín Casajust, Francesc |
dc.date |
2018-06 |
dc.identifier.citation |
FME-1682 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/118610 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística::Estadística matemàtica::Anàlisi multivariant |
dc.subject |
Multivariate analysis |
dc.subject |
Models de Transport UTPS |
dc.subject |
Demanda de transport |
dc.subject |
Matrius OD |
dc.subject |
Dades TIC |
dc.subject |
Data science |
dc.subject |
Anàlisi multivariable |
dc.subject |
Classificació AMS::62 Statistics::62H Multivariate analysis |
dc.title |
Anàlisi de dades procedents de telefonia mòbil per la modelització de la demanda de transport |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Els models de transport són eines necessàries per a la planificació del transport, sobretot a les ciutats mitjanes i grans. També permeten fer prediccions sobre futurs escenaris de sistemes de transport. Dins de les metodologies estàndard més utilitzades hi ha el model clàssic de quatre etapes UTPS (Urban Transportation Planning System). El model clàssic, en concret per al Projecte Virtual Mobility LAB, requereix matrius OD (origen-destinació) entre zones de transport, obtingudes mitjançant les noves tecnologies (mètodes actuals), concretament a partir de la telefonia mòbil. Aquestes matrius han estat elaborades per l empresa Kineo per al projecte Virtual Mobility LAB. Virtual Mobility LAB és un projecte que desenvolupa un model UTPS per esdevenir un marc comú per donar suport en la presa de decisions sobre el disseny i l avaluació dels nous conceptes de mobilitat a l Àrea Metropolitana de Barcelona, principalment a la Primera Corona de Barcelona. Per l anàlisi i validació de les matrius OD procedents de telefonia mòbil, s estudien les relacions entre les variables significatives pel sector per a poder trobar patrons de mobilitat, consistents amb els coneixements i informes públics sobre la demanda del transport en la Primera Corona Metropolitana. A més, s apliquen nous mètodes estadístics (per primer cop en aquest sector), com l Anàlisi de Components Principals (ACP) i l Anàlisi de Correspondències Simples (ACS) per sintetitzar els patrons característics espai-temporals dels perfils de mobilitat. |