Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/355584

Tuba mirum spargens sonum : l'evolució tècnica de la trompeta en la música orquestral del segle XIX
Marquillas i Solsona, Sergi
Escola Superior de Música de Catalunya; Costal i Fornells, Anna, 1981-
El treball de fi de grau Tuba mirum spargens sonum té com a objectiu descobrir els instruments aguts de vent metall per als quals van escriure els compositors de música orquestral del segle XIX, proporcionar la informació necessària per qüestionar i replantejar l’elecció dels instruments per a una interpretació històricament més fidel d’aquest repertori. Els compositors seleccionats són quinze, principalment del nord d’Europa i Rússia. La metodologia utilitzada ha estat analitzar les designacions d’instruments d’una selecció d’obres de cada compositor i comparar els resultats amb els instruments que es conserven als museus. Els resultats mostren que els instruments per als quals van escriure aquests compositors disten molt dels instruments que utilitzem actualment per interpretar la seva música.
El trabajo de fin de grado Tuba mirum spargens sonum tiene como objetivo descubrir los instrumentos agudos de viento metal para los cuales escribieron los compositores de música orquestal del siglo XIX, proporcionar la información necesaria para cuestionar i replantear la elección de los instrumentos para una interpretación históricamente más fiel de este repertorio. Los compositores seleccionados son quince, principalmente del norte de Europa i Rusia. La metodología utilizada ha sido analizar las designaciones de instrumentos de una selección de obras de cada compositor i comparar los resultados con los instrumentos que se conservan en los museos. Los resultados muestran que los instrumentos para los cuales escribieron estos compositores distan mucho de los instrumentos que utilizamos para interpretar su música.
The dissertation Tuba mirum spargens sonum aims to discover the high brass instruments for which the composers of the 19th century wrote, providing the necessary information to question and reconsider the selection of the instruments for a more loyal historical interpretation of this repertoire. The composers selected are fifteen, mainly from the North of Europe and Russia. The method was to analyse the designation of instrument of a selection of works of each composer and compare the results with the instruments preserved in the museums. The results show that the instruments for which the composers wrote are completely different from the instruments that are currently used to play their music.
2018-06
78 - Música
Trompeta -- Anàlisi i apreciació
Compositors -- S. XIX
Orquestra, Música per a -- Anàlisi i apreciació
Trompeta -- S. XIX
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
95 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
TFG Sergi Marquillas i Solsona.pdf 72.89 MB PDF Treball fi de grau

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters