El Impacto de Internet en los medios de comunicación y la industria del deporte
Moragas Spà, Miquel de, 1943-, dir.
Kennett, Christopher
García Sedó, Ramón
Cerezuela, Berta
Blasco Gil, José Joaquín
Centre d'Estudis Olímpics

Publicació: Bellaterra Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 2003
Descripció: 189 pag.
Resum: Resultados de la investigación financiada por el Consejo Superior de Deportes en 2002 cuyo objetivo fue profundizar en cómo el consumo deportivo a través de la televisión e Internet afecta a la economía deportiva. Dado que la presencia del deporte en Internet cada vez es más frecuente, el trabajo se centra en el impacto de Internet en las relaciones existentes entre algunos de los actores más importantes de la industria del deporte en Europa: organizaciones deportivas, que son productores del producto deportivo base; medios de comunicación, que comunican temas deportivos; organizaciones comerciales, que promocionan sus productos a través del deporte y los medios de comunicación (incluidos los patrocinadores deportivos); y fans como consumidores del producto base del deporte. Mediante el análisis de la estructura y contenidos de una muestra de 27 sitios web de estas organizaciones, y tras considerar conceptos y teorías sobre la comunicación en Internet, la emergencia del comercio electrónico y el marketing electrónico, y cómo pueden relacionarse con la industria deportiva y la transmisión de mensajes deportivos, se establecen las conclusiones sobre cuál es el impacto de Internet en la industria deportiva, en un momento en que está próxima la convergencia entre televisión digital e Internet.
Resum: The results of the research project funded by the Spanish National Sports Council in 2002, the aim of which was to examine, in depth, how the consumption of sport via television and the Internet impacts on the sports economy. Given that there is an ever-increasing presence of sport on the Internet, this research project focused on the Internet's impact on existing relationships between some of the most significant stakeholders of the sports industry in Europe: sporting organisations, which produce the basic sports product; the media, which communicate sporting themes; commercial organisations, which promote their products through sport and the media (including sports sponsors), and; fans or consumers of the basic sports product. Through an analysis of the structure and content of a sample of 27 organisations' websites, and after considering the concepts and theories on Internet communication, the emergence of e-commerce and e-marketing and how they are related to the sports industry and the conveyance of sporting messages, conclusions were drawn about the extent of the Internet's impact on the sports industry at the dawn of convergence between digital television and the Internet.
Resum: Resultats de la recerca finançada pel Consejo Superior de Deportes l'any 2002 que va tenir com a objectiu aprofundir en com el consum esportiu mitjançant la televisió i Internet afecta l'economia esportiva. Atès que la presència de l'esport a Internet cada cop és més recurrent, aquest treball es centra en l'impacte d'Internet en les relacions existents entre alguns dels actors més importants a la indústria de l'esport a Europa: - Organitzacions esportives, que són productors del producte esportiu base; - Mitjans de comunicació, que comuniquen temes esportius; - Organitzacions comercials, que promocionen els seus productes a través de l'esport i els mitjans de comunicació (tot incloent els patrocinadors esportius); - Fans / consumidors del producte base de l' esport. Amb l'anàlisi de l'estructura i continguts d'una mostra de 27 llocs web d'aquestes organitzacions, i després de considerar els conceptes i teories sobre la comunicació a Internet, l'emergència del comerç electrònic i l'e-marketing, i com poden relacionar-se amb la indústria esportiva i la transmissió de missatges esportius, s'estableixen les conclusions sobre quin és l'impacte d'Internet a la indústria esportiva, quan som propers a l'inici de la convergència entre la televisió digital i Internet.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Col·lecció: Centre d'Estudis Olímpics. Olimpisme i Esport: working papers del CEO-UAB
Document: Informe
Matèria: Deporte ; Internet ; Comunicación ; Marketing ; E-commerce ; Esport ; Comunicació ; Màrqueting ; Sport ; Media



189 p, 18.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de Recerca de l’Esport (IRE) > Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB)
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2015-02-17, darrera modificació el 2022-11-03



   Favorit i Compartir