Una experiència d'ensenyament del temps històric

dc.contributor.author
Santisteban, Antoni
dc.date.issued
2007
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/199410
dc.identifier
urn:10.17345/comeduc200759-62
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:199410
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-83878
dc.identifier
urn:articleid:23395559v20p59
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/1254a752-79d2-4134-a167-7ec3dec2a03f
dc.description.abstract
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (...). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
dc.relation
Comunicació educativa ; Núm. 20 (2007), p. 59-62
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
dc.rights
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subject
Didàctica de les Ciències Socials
dc.subject
Història
dc.subject
Educació Primària
dc.title
Una experiència d'ensenyament del temps històric
dc.type
Article


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)