dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada IV |
dc.contributor |
Barrière Figueroa, Eulalia |
dc.contributor.author |
Martinez Ortega, Sergi |
dc.date |
2009-07-23 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/8294 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Processament del senyal::Processament de la imatge i del senyal vídeo |
dc.subject |
Human face recognition (Computer science) |
dc.subject |
Human-computer interaction |
dc.subject |
Interacció |
dc.subject |
càmera |
dc.subject |
sensor de presència |
dc.subject |
sensor de moviment |
dc.subject |
programació OO |
dc.subject |
Java |
dc.subject |
Processing |
dc.subject |
Reconeixement facial (Informàtica) |
dc.title |
Interacció amb una càmera des de Processing |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest és un projecte de programació d'interaccions amb el qual es pretenen estudiar les llibreries existents per tractar la captura d'imatges des d'una càmera en Processing, i utilitzar-les en animacions i aplicacions interactives. S'utilitzarà Processing com a eina bàsica, integrat en l'entorn de programació Eclipse. Processing és un projecte col·laboratiu, de codi obert. Es tracta d'un llenguage i un entorn per a la programació en un context gràfic, desenvolupat al MIT per Ben Fry i Casey Reas, sota la direcció de John Maeda. Està basat en Java i orientat al desenvolupament d'esbossos i prototipus per part d'artistes i dissenyadors. Les característiques del llenguatge i de l'entorn el fan adequat per al seu aprenentatge per part de persones que no coneixen la programació (o la coneixen poc). D'altra banda, l'aparició i creixement d'una comunitat internacional d'usuaris que treballen de manera col·laborativa ha permès el desenvolupament de llibreries associades a Processing amb usos molt diversos. En particular, la possibilitat d'interacció amb gran quantitat de dispositius externs ha despertat l'interès d'una comunitat més relacionada amb l'enginyeria que amb l'art (o, potser, a mig camí entre les dues disciplines). Així, existeixen llibreries públiques per a importar i exportar diferents formats gràfics, per importar i tractar senyal àudio, per utilitzar una càmera, per comunicar-se amb els protocols MIDI, OSC, per programar dispositius de control tipus joystick, així com una versió del programa per a telèfons mòbils, només per posar alguns exemples. La interacció amb dispositius diversos és una àrea en la qual l'enginyeria s'aplica a d'altres disciplines. En aquest cas, es tracta d'utilitzar-la amb finalitats artístiques. L'objectiu del projecte és l'ús de les llibreries de captura i tractament d'imatges des d'una càmera en una peça visual. |