dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Guaus Guerrero, Ester |
dc.contributor.author |
Pérez Villegas, Griselda |
dc.date |
2011-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14558 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Chemistry--Study and teaching |
dc.subject |
CFGSLaboratori Anàlisi i Control de Qualitat (LOE) |
dc.subject |
Gestió MediAmbiental |
dc.subject |
Gestió de Residus |
dc.subject |
ABPs |
dc.subject |
Tecnologies Industrials (FP) |
dc.subject |
Química -- Ensenyament |
dc.title |
Disseny d'una tasca relacionada amb la Gestió MediAmbiental del CFGS “Laboratori d´Anàlisi i Control de Qualitat” |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Català: El CFGS “Laboratori d´Anàlisis i Control de Qualitat” s’ha posat en marxa fa poc temps en el centre
escolar, i en aquest treball s’ha redissenyat el material docent necessari per portar a terme una tasca.
Aquesta tasca pertany al Mòdul 8 Qualitat i Seguretat al Laboratori i s’adopta a la Unitat Formativa 3
Seguretat i Gestió Ambiental constituïda per dos Nuclis Formatius(NF), on treballarem el NF2 Gestió
Mediambiental ( 20hores ) per portar-lo a terme a l´aula i al laboratori.
L’estratègia seguida en el disseny d´aquesta tasca, ha estat la de modificar el mètode tradicional de
donar la matèria a l'alumnat. El fet que la matèria sigui teòrica, ja que està basada en legislacions i
normes ambientals, tendeix a un comportament poc dinàmic, poc o gens pràctic, dens, i com a
conseqüència de poca motivació. Per tant, s’han elaborat uns exercicis programats i plantejats a
través de projectes (a mesura que els projectes avancen es va incorporant la teoria necessària i el
coneixement normatiu) amb un enfocament eminentment pràctic i centrat, en els resultats
d´aprenentatge, criteris d´avaluació i continguts corresponents.
Amb el material i metodologia seguits s’ha volgut provocar el pensament crític a l’alumnat i junt a
aquest, un conjunt particular d’emocions per a construir així una atracció en l’aprenentatge i contribuir a
impulsar la iniciativa de l’alumnat. La teoria s’ha pinzellat d’una manera pràctica dissenyant els
punts més rellevants amb una disfressa atractiva, adient al món laboral i actual, per tal d’agilitar el
ritme de la classe transformant les sessions d’una manera més amena per a tots.
La metodologia seguida s’ha portat a terme a l’aula i el resultat ha estat engrescador tant per al docent
com per l'alumne. S’ha creat una atmosfera de confiança i respecte durant les sessions i els
estudiants han valorat satisfactòriament el seu aprenentatge |