dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Regales Barta, Jordi |
dc.contributor.author |
Monsó Purtí, Pol |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21327 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Robotics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Joc didàctic |
dc.subject |
Innovació metodològica |
dc.subject |
Robòtica |
dc.subject |
Motivació |
dc.subject |
Materials i recursos didàctics |
dc.subject |
Programació |
dc.subject |
Educació Secundària |
dc.subject |
Robòtica -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Estudi de la plataforma robòtica PICAXE per a l'aprenentatge de la robòtica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Avui dia hi ha una tendència creixent a estendre la robòtica a entorns no industrials, de
manera que aquesta està agafant un paper rellevant en la vida quotidiana de les persones.
Arran d'aquesta tendència, la robòtica esdevé prou important per esdevenir part del
currículum de l'Educació Secundària Obligatòria. Per això, actualment l'ensenyament de
l'automatització i la robòtica a l'ESO en els centres s'afronta de formes diverses, segons la
formació del professorat, de l'equipament disponible al centre i dels recursos econòmics
per a l'adquisició d'equipaments. Això suposa una marc que limita el desenvolupament de
projectes amb l'alumnat i que respon bàsicament a dos motius:
1. El cost que suposa per als instituts l'adquisició de material robòtic.
2. La complexitat, dificultat i poca idoneïtat d'aquestes plataformes a nivell didàctic.
La funció dels equipaments didàctics disponibles és generalista, enfocat a una gran
diversitat d'aplicacions. Per aquest motiu, s'han de seleccionar i orientar cap a l'aplicació
específica, en aquest cas l'ensenyament de la robòtica. Així, en primer lloc, aquest
projecte estudiarà la conveniència i possibilitats de les plataformes de baix cost PICAXE
per impartir aquesta part del currículum, i, en segon lloc, superarem la segona limitació al
definir una sèrie d'activitats didàctiques basades en diferents components, de manera que
un cop dominats pels estudiants, aquests puguin definir els seus propis objectius. A més a
més, la proposta es vertebra a través d'una aplicació telemàtica de codi obert pel reforç
d'hàbits, aplicant conceptes de blended learning (formació combinada) al fer èmfasi en la
motivació i seguiment de l'estudiantat. Finalment, discutim la potencialitat de la proposta. |