dc.contributor.author |
Ramis Masachs, Núria |
dc.contributor.author |
Gibert, Miquel |
dc.contributor.author |
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres |
dc.contributor.author |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana |
dc.date |
2020 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/232274 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:232274 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
|
dc.relation |
Facultat de Filosofia i Lletres. Màster oficial interuniversitari d'estudis teatrals (MOIET) ; |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ |
dc.subject |
Crítica teatral |
dc.subject |
Teatre català Crítica textual |
dc.subject |
Anàlisi del discurs literari |
dc.subject |
Mitjans digitals Investigació |
dc.subject |
Teatre Ressenyes |
dc.subject |
Premsa electrònica Casos, Estudis de |
dc.subject |
Periodisme Innovacions tecnològiques |
dc.subject |
Periodisme digital |
dc.subject |
Teatre català |
dc.title |
Perdent el fil de la crítica. La crítica de teatre en l'arribada a l'era digital (2011-2020) |
dc.type |
Treball de fi de postgrau |
dc.description.abstract |
En el present estudi elaborem un panorama de la crítica teatral publicada als mitjans entre 2011 i 2020 a Barcelona, observant-ne aspectes generals com la freqüència de publicació o les condicions laborals dels crítics. Seguidament aprofundim en els textos a partir d'un cas concret: les crítiques publicades a propòsit de l'estrena d'Islàndia de Lluïsa Cunillé al TNC (2017). Concloem que la crítica teatral en paper, tot i estar pràcticament en perill d'extinció, constitueix el gruix de crítica professional i raonada, mentre que la crítica que prolifera a internet és des-professionalitzada i no aconsegueix cap estil consolidat de crítica argumentada. |