Notes:
|
En els últims anys, la preocupació per conèixer les repercussions que un esdeveniment
genera en la societat ha anat en augment (MIRONER, 2001; GOLD & GOLD, 2005).
Aquesta inquietud respon, bàsicament, a tres voluntats: conèixer la utilitat que les
institucions culturals tenen com a servei públic; racionalitzar-ne els usos i desenvolupar
el savoir-faire intern de cara a establir estàndards de qualitat (GREENHILL, 1995).
Ara bé, per aconseguir aquests tres objectius és imprescindible un coneixement de
partida. Només així es podran definir indicadors suficientment precisos per a valorar el
grau d’acompliment dels objectius marcats. Actualment, són diverses les metodologies
que permeten obtenir aquest coneixement. Entre les més habituals destaquen els estudis
de públic, el seguiment dels llibres de visita, l’avaluació de costos o els reculls de
premsa. En el present article ens centrarem en aquest darrer aspecte ja que, sovint, la
premsa actua com a creadora d’opinió, per la qual cosa el seu estudi resulta
extremadament interessant (IBARZ, 2001). |