Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/60121

The evolution of language acquisition in immigrant students in Catalonia: The role of the home language;
La evolución del conocimiento lingüístico del alumnado inmigrante en Cataluña. El papel de la lengua familiar
Sansó Galiay, Clara; Navarro Sierra, José Luis; Huguet, Àngel
The development of immigrant students’ language proficiency is one of the main challenges facing education professionals today. Our study was a longitudinal analysis of Catalan and Spanish language acquisition. This study forms part of the research projects financed by Spain’s Ministry of Economy and Competitiveness (REF. EDU2014-54093-R) and by the Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya (REF. 2014 SGR 208).
-Longitudinal study
-Language proficiency
-Immigration
-Home language
-Spanish- speaking
(c) Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental., 2015
article
publishedVersion
Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
023659.pdf 253.2 KB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a