Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/60529

Mòdul d'optimització per a recursos del transport
Vall-llaura Salas, Adrià
Lérida Monsó, Josep Lluís; Llubes, Antonio; Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior
Aquest projecte s’ha desenvolupat per donar solució a un problema de l’ordre del dia d’una empresa de transports. Es basa en el disseny i implementació d’un model matemàtic que ha de permetre optimitzar i automatitzar el sistema de planificació de viatges de l’empresa. Per tal de poder implementar l’algoritme s’han hagut de crear diversos mòduls que extreuen les dades del sistema ERP, les tracten, les envien a un servei web (REST) i aquest retorna un emparellament òptim entre els vehicles de l’empresa i les ordres dels clients. La primera fase del projecte, la teòrica, ha estat llarga en comparació amb les altres. En aquesta fase s’ha estudiat l’estat de l’art en la matèria i s’han repassat molts dels models més importants relacionats amb el transport per comprendre’n les seves particularitats. Amb els conceptes ben estudiats, s’ha procedit a desenvolupar un nou model matemàtic adaptat a les necessitats de la lògica de negoci de l’empresa de transports objecte d’aquest treball. Posteriorment s’ha passat a la fase d’implementació dels mòduls. En aquesta fase m’he trobat amb diferents limitacions tecnològiques degudes a l’antiguitat de l’ERP i a l’ús del sistema operatiu Windows. També han sorgit diferents problemes de rendiment que m’han fet redissenyar l’extracció de dades de l’ERP, el càlcul de distàncies i el mòdul d’optimització. La millora més significativa en disminució de temps s’ha donat en el càlcul de distàncies, passant de 8 o 9 hores de càlcul a menys de 30 segons. Finalment, la disminució més notable en l’ús de recursos s’ha donat en el mòdul d’optimització, on en problemes grans, s’ha passat d’ocupar entre 7 i 8 Gb de memòria RAM a ocupar 1.5 Gb. En la següent fase s’ha validat tot el sistema per comprovar els resultats. Amb l’ajuda del departament de planificació s’han anat revisant els resultats de diferents situacions reals. S’ha arribat a la conclusió que falten tres tipus de restriccions per tal que les optimitzacions retornades siguin útils pel dia a dia de l’empresa. La més important és la restricció de disponibilitat de temps de conducció dels xofers, on el model ha fallat en el 85% dels casos. Per solucionar els problemes trobats a la validació he fet un estudi de futures millores i implementacions que s’han de fer per obtenir resultats satisfactoris, de forma més ràpida i consumint menys recursos informàtics.
-Optimització
-CPLEX
-Java
-Transport
-Empreses de transport -- Automatització
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
masterThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
avall_llauras.pdf 1.556 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem