To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/66386

Las TIC: Recurso pedagógico para el aprendizaje colaborativo de la Historia de la Enfermería
Tejero Vidal, Lorena Lourdes; Torres Penella, Carme; Mondéjar Fontanet, Judit
INTRODUCCIÓN: El uso de TIC conlleva la necesidad de una adaptación tanto por parte de los docentes como de los alumnos. OBJETIVO: Demostrar que las TIC son una estrategia de enseñanza-aprendizaje grupal para la evolución histórica de la Enfermería. METODOLOGÍA: Aprendizaje-Trabajo participativo-colaborativo del alumnado. RESULTADOS: Materiales multimedia, narraciones audiovisuales o documentales. CONCLUSIONES: Creación y gestión de conocimiento dirigiendo los resultados hacia el discente. INTRODUCTION: The use of TIC need and adaptation by both tezchers and students. OBJECTIVE: Show that TIC is a teaching-learning strategy group for the historical development of Nursing. METHODOLOGY: Participatory-collaborative student-job training. RESULTS: Multimedia materials, audiovisual narratives or documentaries.
-Historia
-Enfermería
-TIC
-Cuidado
-History
-Nursing
-TIC
-Care
cc-by (c) Lorena Lourdes Tejero et al., 2016
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Article
Article - Published version
CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació
         

Full text files in this document

Files Size Format View
030834.pdf 602.1 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters