Notes:
|
La cooperació entre els professionals de l'àmbit de la salut i els d’educació física no ha
estat gaire habitual. La meva opinió és que es fa del tot necessària, d’aquí sorgeix
aquest Treball final de Grau (TFG) que proposa incrementar la coordinació entre
aquests dos àmbits. Amb aquest objectiu presento un Informe de camp d'exercici físic
que té com a finalitat el benestar dels pacients participants.
Per confeccionar-lo, vaig començar per elaborar un informe a mode de mostra-intuïció.
Amb aquest prototip vaig emprendre la primera fase del treball, que pretenia aconseguir
la seva validació. Amb aquest objectiu es sol·licità la participació de dos professionals
de cada àmbit: de medicina, d’infermeria i d’educació física. Les valuoses aportacions
d’aquests col·laboradors em servirien per perfeccionar l’informe.
Acabat aquest procés, s’inicià la segona fase que consistia a contestar un qüestionari,
per tal que els professionals dels àmbits esmentats valoressin aquesta eina
quantitativament. Arran d’aquestes aportacions es procedí a l’anàlisi dels resultats i a fer
les modificacions i suggerències que resultaren més rellevants, per enllestir
definitivament l’informe de camp d'exercici físic (ICEF).
Com he esmentat, aquest ICEF establirà lligams entre els col·lectius de la sanitat i els
educadors físics, però beneficiarà sobretot els pacients, que rebran una atenció
individualitzada i continuada. Adaptada a cada cas, tenint en compte les seves
característiques antropomètriques, físiques, psicològiques i sense deixar de banda, els
processos de prevenció, recuperació i/o rehabilitació preescrits.
La cooperación entre los profesionales del ámbito de la salud y los de educación física
no ha sido habitual., hasta ahora, Soy de la opinión que se hace necesaria, de aquí nace
este Trabajo final de Grado (TFG) que propone incrementar la coordinación entre estos
dos ámbitos. Con este objetivo presento un Informe de campo de ejercicio físico que
tiene como finalidad el bienestar de los pacientes participantes.
Para confeccionarlo, empezé por elaborar un informe a modo de muestra-intuición. Con
este prototipo me dispuse a abordar la primera fase del trabajo, que pretendía conseguir
su validación. Con este objetivo solicité la participación de dos profesionales de cada
ámbito: de medicina, de enfermería y de educación física. Las valiosas aportaciones de
los diferentes colaboradores me permitirían perfeccionar mi informe.
Acabado este proceso se inició la segunda fase, consistia en contestar un cuestionario,
para que los profesionales de los ámbitos mencionados valorassen esta herramienta,
cuantitativamente. En base a estas aportaciones se procedió al análisis de los resultados
y a incorporar modificaciones y sugerencias oportunas, así dar por terminado el
informe de campo de ejercicio físico (ICEF).
Como se ha comentado anterirmente, este ICEF, establecerá vínculos entre los
colectivos de la sanidad y los educadores físicos, pero beneficiará ante todo a los
propios pacientes, que recibirán una atención individualizada y continuada. Adaptada a
cada caso, teniendo en cuenta sus características antropométricas, físicas, psicológicas y
sin dejar de lado, los procesos de prevención, recuperación i/o rehabilitación prescritos.
Cooperation between professionals in the field of health and physical education tends to
be unusual. From my point of view, I think it is absolutely necessary, therefore, this
Final Degree Project (TFG) proposes to increase the coordination between these two
areas. With this aim in mind, I'm presenting a field report about physical exercise that
wants to guarantee the welfare of the participating patients.
To write this field report, it's necessary to begin with a report showing a mode-intuition.
With this prototype, we'll face the first phase of work, which aims to achieve validation.
This requests the participation of two professionals in each field: medicine, nursing and
physical education. The diversity of these contributors will refine the report with their
different contributions.
Completed this process, we can start to take a look at the second phase. This involves
answering a questionnaire, so that the professionals from the mentioned fields can
assess the use of this tool quantitatively. Following these contributions, we proceed to
analyze the results and if necessary, make changes and relevant suggestions to be able to
definitely finish the report field exercise (ICEF).
This ICEF will establish links between groups in health and physical educators, but it
will benefit especially patients, as they'll receive individual and continued attention.
Adapted considering each and everyone's anthropometric, physical and psychological
characteristics, without neglecting the processes of prevention, recovery and
rehabilitation prescribed. |