To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/68140

Nens, nenes i adolescents en acolliment i adopció: propostes per a la seva atenció educativa a centres de primària i secundària;
Niños, niñas y adolescentes en acogimiento y adopción: propuestas para su atención educativa en centros de primaria y secundaria;
Children and adolescents in foster care and adoption: proposals for their educational attention in primary and high schools centres
Jiménez-Morago, Jesús M.; Carrera, P.; Cortada, N.
Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida
El centre educatiu ha de facilitar la incorporació de la infància i l’adolescència en acolliment i adopció mitjançant un pla personalitzat d’acollida que inclourà una avaluació inicial que guiï l’atenció educativa. Un pla proactiu de protecció enfront de la discriminació seria també recomanable, així com un sistema d’avaluació flexible i mesures disciplinàries en positiu. També resulta essencial una bona comunicació i cooperació amb la família o els responsables del menor i la coordinació amb el servei d’orientació. El procés d’aprenentatge es facilitarà enormement si es dona una vinculació positiva entre el menor i el seu professor o professora, per la qual cosa és imprescindible respondre des de la comprensió, el suport i l’afecte, establint límits clars i ferms de forma predictible i evitant les sancions que puguin ser percebudes com a rebuig.
-Adopció
-Acolliment familiar
-Educació inclusiva
-Integració escolar
-Infants
-Adolescents
cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2019
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Book
Article - Published version
Edicions de la Universitat de Lleida
         

Full text files in this document

Files Size Format View
Monografics 6.pdf 615.9 KB application/pdf View/Open

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters