To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/68277

Percepciones educativas en relación a la pedagogía de la muerte;
Educational perceptions in relation to the pedagogy of death
Ramos Pla, Anabel; Gairín Sallán, Joaquín; Camats Guardia, Ramon
Esta investigación realiza un estudio de caso en Lleida (España), donde se analizan diversos aspectos relacionados con la pedagogía preventiva (formación, tabú, inclusión curricular y competencias profesionales) que son esenciales para la comprensión del estado actual de la temática. El artículo concluye que el conocimiento social y pedagógico que tienen los docentes y los estudiantes de maestro es ínfimo o nulo. Por ello, se apuesta por una mayor formación, así como la inclusión curricular de la muerte en los planes de estudio. This research carries out a case study in Lleida (Spain), which analyses various aspects related to preventive pedagogy (training, taboo, curricular inclusion and professional skills) that are essential for understanding the current state of the subject. The article concludes that the social and pedagogical knowledge that teachers and teacher students have is negligible or nil. For this reason, there has been a commitment to greater training, as well as the curricular inclusion of death in the curricula.
-Pedagogía de la muerte
-Duelo
-Necesidades educativas
cc-by-nc-nd (c) Ramos, et al., 2020
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Article
Article - Published version
Espacios
         

Full text files in this document

Files Size Format View
029811.pdf 156.6 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters