Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3481

De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja
Bretxa, Vanessa; Comajoan, Llorenç; Sorolla, Natxo
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
En aquest article es presenten dades sobre la relació entre la llengua amb els progenitors i la llengua d’identificació en la població preadolescent de Mataró i la Franja. En concret, s’investiga la manera com diferents variables sociolingüístiques intervenen en aquesta relació per tal de crear dos subgrups lingüístics: un grup que té pràctiques monolingües familiars en castellà i s’identifica amb la mateixa llengua; i un altre que, malgrat tenir un entorn familiar també monolingüe, té una identificació bilingüe. S’analitzen diverses variables sociolingüístiques (competència oral, xarxes socials, actituds, autoconfiança i llengua amb els germans) per tal de predir la pertinença a un grup o a l’altre. Els resultats indiquen que les xarxes socials entre iguals és la variable que millor permet discriminar la llengua d’identificació dels individus.
-Bilingüisme
-Adolescència
(c) Institut de Sociolingüística Catalana
Tots els drets reservats
Artículo
info:eu-repo/publishedVersion
Institut de Sociolingüística Catalana
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
artconlli_a2009 ... practiques_monolingues.pdf 185.1 KB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a