Título:
|
De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja
|
Autor/a:
|
Bretxa, Vanessa; Comajoan, Llorenç; Sorolla, Natxo
|
Otros autores:
|
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
Notas:
|
En aquest article es presenten dades sobre la relació entre la llengua amb els progenitors i la llengua d’identificació en la població preadolescent de Mataró i la Franja. En concret, s’investiga la manera com diferents variables sociolingüístiques intervenen en aquesta relació per tal de crear dos subgrups lingüístics: un grup que té pràctiques monolingües familiars en castellà i s’identifica amb la mateixa llengua; i un altre que, malgrat tenir un entorn familiar també monolingüe, té una identificació bilingüe. S’analitzen diverses variables sociolingüístiques (competència oral, xarxes socials, actituds, autoconfiança i llengua amb els germans) per tal de predir la pertinença a un grup o a l’altre. Els resultats indiquen que les xarxes socials entre iguals és la variable que millor permet discriminar la llengua d’identificació dels individus. |
Materia(s):
|
-Bilingüisme -Adolescència |
Derechos:
|
(c) Institut de Sociolingüística Catalana
Tots els drets reservats
|
Tipo de documento:
|
Artículo info:eu-repo/publishedVersion |
Editor:
|
Institut de Sociolingüística Catalana
|
Compartir:
|
|