Título:
|
Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals
|
Autor/a:
|
Collet, Jordi (Collet i Sabé)
|
Otros autores:
|
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
Notas:
|
En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897-
1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els
elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora
d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general
(famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més
significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes
educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor. |
Materia(s):
|
-Norbert, Elias -Ensenyament -Sociologia |
Derechos:
|
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Artículo info:eu-repo/publishedVersion |
Editor:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|