To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4991

Quincena de arte de Montesquieu: análisis de una experiencia docente
Palomo Chinarro, Ana María; Frigola i Reig, Joan; Marca Francés, Guillem
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
Este artículo analiza una experiencia docente pionera en el ámbito de las artes visuales: laQUAM(Quincena de Arte de Montesquieu). Partiendo de algunas iniciativas similares del estado español, y considerando entrevistas y textos redactados para las diferentes ediciones, estudiamos la aportación a este espacio, de acción y reflexión, de importantes personajes del mundo del pensamiento, la crítica y la producción artística. Finalmente algunos de los alumnos participantes de las diferentes ediciones concluyen que la QUAM ha conseguido ser una experiencia docente muy positiva para completar la formación de las generaciones emergentes de artistas. This article is about a pioneering teaching experience in the field of visual arts: QUAM (Montesquiu Art Fortnight). Starting from some similar initiatives implemented in Spain, and considering interviews and texts written for different issues, we study the contribution of important personalities from the world of thought, criticism and art production to this space of action and reflection. Eventually some of the participating students of different editions conclude that QUAM has become a highly positive teaching experience in order to complete the educational training of the emerging generations of artists.
-Art
-Creació literària, artística, etc
-Educació -- Experiències
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
Universidad del Zulia
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2016_palomo_ana_quincena_arte.pdf 373.5 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters