To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5089

Anàlisi de la viabilitat econòmica dels mitjans escrits de Catalunya a partir de set estudis de cas
Garcia Ballús, Eduard
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
Curs 2016-2017 La present investigació pretén ser una radiografia de l’estat de salut dels mitjans de comunicació escrits editats a Catalunya. Emmarcada com a una recerca acadèmica, el treball es recolza en un marc teòric que explica i descriu la situació actual dels mitjans de comunicació escrits de manera global i aglutina veus de diferents experts que teoritzen sobre el present i el futur del periodisme escrit. A partir d’aquesta base epistemològica es fa una anàlisi dels balanços de comptes de diferents empreses de mitjans de comunicació escrits editats a Catalunya (Edició de premsa periòdica Ara S.L., Serveis de Comunicació Global Aquitània S.L., La Vanguardia Edicions S.L., Edicions digitals del Camp S.L., Edicions Intercomarcals S.A., Diari de Girona S.A. i Editora Digital Singular 2GR S.L.). Amb les dades procedents d’aquests balanços de comptes, es fa una interpretació, que permet observar el grau de viabilitat econòmica dels diferents mitjans de comunicació. La investigació conclou que durant l’última dècada, les empreses amb mitjans de comunicació escrits editats a Catalunya han sofert un empitjorament dels seus resultats fiscals, tot i així, els últims cinc anys (2015-2011, ambdós inclosos) mostren una lleugera recuperació. A més, les empreses amb mitjans exclusivament digitals presenten uns resultats fiscals més positius. This research aims to show a view of the status of the media edited in Catalonia. As an academic research, the work explains and describes the current situation of the media in a global sphere and offer different voices of experts that talks about present and the future of the journalism. According to this epistemological view, this research analyzes the accounts balances of different media edited in Catalonia (Edició de premsa periòdica Ara S.L., Serveis de Comunicació Global Aquitània S.L., La Vanguardia Edicions S.L., Edicions digitals del Camp S.L., Edicions Intercomarcals S.A., Diari de Girona S.A. i Editora Digital Singular 2GR S.L.). On the bases of the data obtained from these account balances, this work use a quantitative analysis to obtain the degree of economic viability of the different media. This research concludes that in the last decade the media companies have worsened their account balances, but in the last five years (2015-2011) seems to be a slightly recuperation. In addition, the companies with only digital media have more positive account balances.
-Mitjans de comunicació de massa
-Premsa -- Aspectes econòmics
-Premsa electrònica -- Aspectes econòmics
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters