To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5574

Innovación de embutido tradicional a alimento gourmet: estudio del caso de Casa Riera Ordeix - Cataluña, España
Corral Marfil, José A.; Sabata, Anna; Arimany Serrat, Núria
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
Se analiza la estrategia de mercadotecnia de una empresa fundada en 1852 que ha logrado construir una marca gourmet a partir de un alimento tradicional común. El artículo, que se presenta en forma de caso pedagógico, pone de manifiesto la validez para pequeñas empresas familiares de focalizarse en el creciente nicho del lujo, a través de un posicionamiento delicatessen. Muestra una experiencia de éxito que puede ser apropiada para empresas alimentarias de Latinoamérica, un territorio rico en patrimonio gastronómico. It analyzes the marketing strategy of a company founded in 1852 that has managed to build a gourmet brand from a common traditional food. The article, which is presented as a pedagogical case, shows the validity for small family businesses to focus on the growing niche of luxury, through a delicatessen positioning. It shows a successful experience that may be appropriate for food companies in Latin America, a territory rich in gastronomic heritage.
-Aliments -- Indústria i comerç
-Productes gurmet -- Indústria i comerç
-Empreses familiars
Tots els drets reservats
Article
info:eu-repo/publishedVersion
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2018_corral_jose_innovacion.pdf 2.443 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters