To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5595

Barriers in the beginning of teaching english using drama: an action research case
Vila i Tañà, Íngrid
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2017-2018 Over the past years, teaching English as a foreign language in young learners is increasing. The use of drama in education is gaining influence because it focuses on the child, therefore, educators use this method to effectively teach English to children. However, teachers may face some barriers that they need to overcome to promote a meaningful and real communication between the students and the teacher and hence, to become an effective teaching. The study is a participatory action research that discusses the challenges I face as an English teacher who wants to implement drama for the first time. The investigation was carried out in a Catalan school in a 5-year-old classroom. To gather the data I used video recordings, a diary, and a notebook that has led to identify some common barriers based on the four groups classified by Cantú and Martinez (2005) that integrates the rest of the barriers I faced. Durant els últims anys, l’ensenyament de l’anglès com una llengua estrangera als infants està augmentant. La utilització de la dramatització en educació està guanyant pes perquè està centrada en l’infant, per tant, els educadors utilitzen aquest mètode per ensenyar de manera eficaç als infants. Tot i això, els mestres s’enfronten a algunes barreres que han de superar per tal de promoure una comunicació significativa i real entre els alumnes i el mestre, i per tant, convertir-se en una ensenyança eficaç. L’estudi és una investigació experimental que presenta les barreres que jo m’enfronto com una mestra d’anglès que vol implementar el teatre a l’escola per primera vegada. La investigació es va dur a terme en una escola catalana en una classe de P5. Per tal d’analitzar les dades he utilitzat gravacions de vídeo, un diari de camp i un bloc de notes que m’han portat a identificar algunes barreres comunes basades en els quatre grups classificats per Cantú i Martínez (2005) que integren la resta de reptes viscuts.
-Anglès -- Ensenyament
-Llengua segona -- Adquisició
-Educació infantil
-Teatre en l'ensenyament
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters