Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/5736

Estudi de nou casos entorn de les estratègies d’ensenyament-aprenentatge de l’accentuació a l’Educació Primària
Font Prat, Mireia
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
Curs 2017-2018 L’ensenyament-aprenentatge de l’ortografia es troba en una situació ambigua des que ha deixat d’ocupar una posició central en la didàctica de la llengua. Essent extensa la recerca entorn de l’ortografia com a codi gràfic del llenguatge, l’objectiu d’aquest treball és el d’endinsar-se en una escola d’Educació Primària per veure, dels diversos recursos de l’ensenyament-aprenentatge de l’ortografia, quins són els que s’utilitzen per a la didàctica d’aquesta matèria, com es posen en pràctica i com són apresos i/o adquirits pels alumnes i quins resultats donen, i si aquests resultats són similars als obtinguts per la mitjana d’alumnes de sisè de Primària examinats a les Competències Bàsiques de l’any 2016, en les quals un 45% dels alumnes no va superar la prova en ortografia. L’ortografia, però, no sols s’aplica dins l’àrea de llengües, ja que es realitzen produccions textuals en totes les àrees. És per aquest motiu que el treball pretén analitzar com la concentració en ortografia o en un altre focus d’atenció afecta la capacitat ortogràfica dels alumnes. The didactics of spelling are nowadays lost in a swamp of questions since spelling does no longer have a central place in language learning. Being wide the research done in spelling as the graphic code of languages as well as on the didactics of this linguistic content, the main objective of this research is to immerse into a Primary School so as to see which techniques are used to teach spelling, how it is learnt and which results do those give, considering, as well, if this results are similar to the ones obtained by the average of 6th grade students examined in the external tests of 2016, which showed that 45% of the students did not pass the spelling test. Spelling, nevertheless, is not just applied in linguistic subjects, since writing is present in all the subject areas. Is for this reason that this research also aims to analyse in which way the concentration of pupils in spelling or in another focus of attention affects their spelling proficiency. Director/a: Assumpta Fargas i Teresa Puntí
-Educació primària
-Llenguatge i llengües -- Ensenyament
-Llenguatge i llengües -- Ortografia
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo fin de máster
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a