To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5791

La competència científica a primària a partir de l’aprenentatge basat en projectes
Segalés Masmitjà, David
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
Curs 2018-2019 Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives que s’ha seguit en un centre educatiu de primària per millorar la competència científica a partir de l’aprenentatge basat en projectes (ABP). La millora es troba en fase d’aplicació i segueix les cinc fases del model d’assessorament per a la millora de les pràctiques educatives de Lago i Onrubia (2011). En aquest article s’exposa el procés que ha seguit el grup de treball que s’ha creat per introduir les millores. El grup de treball ha aprofundit en el concepte de l’ABP i s’ha documentat per conèixer els set elements clau de l’ABP. Els elements clau de l’ABP tenen molta coincidència amb les pràctiques que han de fer els alumnes per acabar tenint la competència científica. Els elements clau de l’ABP que es treballen com a continguts de la millora en el grup de treball són les bones preguntes o el repte inicial per iniciar el projecte, la participació activa dels alumnes, les tècniques d’aprenentatge cooperatiu mitjançant el pla d’equip, la investigació autèntica, els instruments d’avaluació per conèixer les idees prèvies dels alumnes i també per avançar en l’autoavaluació i la coavaluació. El treball ha servit per compartir amb els docents la idea clara de què són projectes, de que cal oferir pràctiques autèntiques de ciència a l’escola i definir quins models científics volem que els alumnes utilitzin per poder pensar, fer, parlar i actuar per prendre decisions amb criteri com a futurs ciutadans.
-Professors -- Avaluació
-Educació primària
-Ciència -- Ensenyament primari
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters