Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/5887

Aplicació de l'aprenentatge cooperatiu en l'àrea d'Educació Física com a millora de la cohesió de grup en alumnes de cicle inicial de Primària
Rodríguez Rosell, Àlex
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2018-2019 L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia educativa basada en el treball en petits grups heterogenis, on els estudiants ajunten forces per a millorar el seu propi aprenentatge i també el de la resta de membres del grup. Entre molts altres beneficis, l’aprenentatge cooperatiu ajuda a millorar la cohesió de grup i les relacions socials entre els alumnes. El present treball té com a objectiu principal conèixer més profundament els conceptes d’aprenentatge cooperatiu i cohesió de grup, així com analitzar la relació d’aquests termes entre ells. Primerament, he realitzat una investigació teòrica per aprendre i adquirir nous coneixements a partir dels pensaments dels autors de referència sobre el tema a estudiar. Posteriorment, he dut a terme una investigació pràctica utilitzant com a eines de diagnosi un qüestionari preintervenció i un qüestionari postintervenció. Després de realitzar les sis sessions de treball programades amb la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu en l’àrea d’educació física, he pogut constatar que la cohesió de grup i les relacions entre els alumnes de segon de primària han millorat i que també han variat els rols socials d’alguns dels infants. Així doncs, tal i com expressen els autors o experts, puc afirmar que l’aprenentatge cooperatiu i la cohesió de grup són dos termes totalment lligats l’un a l’altre i que es retroalimenten mútuament.
-Educació primària
-Educació física -- Ensenyament
-Treball en equip
-Ensenyament -- Metodologia
Tots els drets reservats
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem