Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/5932

Estudi de la relació entre intel·ligència emocional i perspectives de gènere a través d'una mesura d'habilitat
Font Sarmiento, Elisabet
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2018-2019 La Intel·ligència Emocional és un fenomen cada vegada més conegut. Tot i això, avui dia encara es desconeix i hi ha controvèrsia en el camp de la investigació, sobre si existeixen diferències entre homes i dones respecte a les habilitats emocionals. El present estudi té com a objectiu investigar el grau de relació entre Intel·ligència Emocional i gènere, estudiant el paradigma amb més profunditat i analitzant les diferències que hi ha entre homes i dones respecte a les quatre àrees d’Intel·ligència Emocional del model de Salovey i Mayer. Per dur a terme l’estudi, seguint una metodologia quantitativa, es va avaluar la Intel·ligència emocional de 20 homes i 20 dones d’entre 20 i 25 anys amb la mesura d’habilitat MSCEIT (Mayer, Salovey and Caruso Emotional Intelligence Test), en la seva adaptació espanyola. A partir d’aquesta investigació, s’ha exposat la puntuació total i de les quatre àrees d’Intel·ligència Emocional dels participants, en primer lloc de manera general i seguidament, segons el gènere. A més, també s’ha exposat la comparació de mitjanes de la Intel·ligència Emocional dels homes i de les dones. Pel que fa als resultats obtinguts, aquests indiquen que les dones presenten més habilitats que els homes en Intel·ligència emocional. Tot i això, no presenten una puntuació significativament superior en les quatre àrees del model, únicament en les branques de percepció emocional i facilitació emocional.
-Intel·ligència emocional -- Diferències entre sexes
Tots els drets reservats
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem