To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5988

L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
Candela Gonzàlez, Laura M.
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
Curs 2018-2019 Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat d’origen immigrant. L’alt nombre de suspesos i l’escassa participació en les activitats d’expressió oral i escrita dins d’aquesta assignatura per part d’aquest alumnat ens va motivar per desenvolupar aquest treball d’investigació-acció durant quatre mesos. Amb l’ajuda d’un equip impulsor i la implicació de l’Equip Directiu del centre es van poder analitzar alguns dels elements que condicionaven l’aprenentatge del lèxic científic per posteriorment elaborar conjuntament unes activitats que ajudaren a millorar la seua adquisició. La última tasca desenvolupada va ser la de recollir dades sobre la seua aplicació per establir quin havia sigut el seu impacte en l’aprenentatge del lèxic científic i acordar de quina manera podíem garantir la progressió dels avantatges aconseguits en el proper curs. Director/a: Comajoan, Llorenç
-Ensenyament -- Metodologia
-Ciència -- Llenguatge -- Ensenyament
-Immigrants
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters