To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/6093

Pla d'innovació i millora del projecte interdisciplinari "apadrinem el nostre patrimoni: els safareigs de can Martra"
Tarrés Masnou, Roser
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
Curs 2018-2019 Aquest article s’enmarca dins del Màster interUniversitari de Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària, Màster promogut pel Departament d’Educació amb l’objectiu de formar professionals que impulsin processos de millora i innovació a diferents escoles de la Catalunya Central. El projecte d’innovació i millora que presento s’ha portat a terme en una escola de 19 alumnes distribuïts en dues aules i parteix del treball intergeneracional amb la gent del poble per redescobrir i donar valor a un espai actualment en desús: els safareigs del poble. Aquest projecte interdisciplinari, per la mateixa necessitat (o exigència) de l’escola rural ha estat multinivell i bona part de les sessions fent co-docència; està inclòs dins del Programa del Departament d’Educació “Apadrinem el nostre Patrimoni” i del Pla d’entorn del Centre. Per tal d’implementar-lo s’han seguit les cinc fases que Lago, Onrubia & Huguet (2012) especifiquen en tot Procés d’innovació i millora, arribant al desenvolupament de totes elles, aspecte que facilita la reflexió, revisió i millora de la proposta plantejada per a la seva posterior consolidació. This project of improvement and innovation has been applied with 19 students and started with the intergenerational work in the same village to rediscover and promote a forgotten public place: the town’s public washing place. This project is interdisciplinary due to the same needs and demands from this rural school. The project has taught students from different ages and levels and most of the sessions have been taught with more than one teacher in the classroom (co-teaching). This project is included within the programme from the department of education «sponsor our heritage: the washbasins of Can Martra» and from the environtmental project of the school. In order to put it into practice I have followed the 5 steps that Lago, Onrubia and Huguet (2012) specify in all innovation and improvement processes, reaching the development and promoting reflexion, revision and improvement of the proposals for its future consolidation.
-Ensenyament -- Innovacions
-Patrimoni històric -- Protecció
-Educació primària
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters