Abstract:
|
L’exercici proposa donar resposta als problemes de connexió subterrània que trobem a Plaça Catalunya mitjançant la generació d’un intercanviador entre els diferents transports públics que hi conflueixen.
A l’actualitat no és ressòl la connexió entre RENFE i línia 3, FGC i línia 1, essent la connexió entre línia 1 i línia 3 l’única existent però molt infradimensionada. Així doncs la proposta genera un espai soterrat que connecta tots els transports per mitjà de dos grans vestíbuls que serveixen les estacions més pròximes. Aquest espai, aprofitant la proximitat amb la superfície de Plaça Catalunya s’acompanya de dos grans entrades de llum zenitals en punts claus del recorregut, que permeten l’entrada de llum natural a l’interior.
Les traces del projecte les han marcades els recorreguts més curts i ràpids entre els diferents vestíbuls o estacions, i aprofitant el pas tangencial de la línia 3, el recorregut que sorgeix dels vestíbuls i la connecta es fa d’una manera totalment accessible mitjançant plans inclinats inferiors al 5%. Per tant obtenim una connexió digna, ràpida, directa i accessible entre els transports públics de Plaça Catalunya.
Mencionat el pragmatisme de la proposta, els aspectes objectius i racionals, completament rígids, s’ha volgut detallar els acabats interiors dotant el projecte d’una escala humana molts cops oblidada a les infraestructures d’aquest tamany, i acompanyar aquest recorregut ràpid i directe d’unes visuals creuades entre els diferents nivells que es generen i un ritme que dicta l’estructura i els espais a doble alçada. |