Resum:
|
Aquest treball té com a objectiu analitzar la importància de la Intel·ligència Emocional
en las funcions del manager. Veurem quines són les competències més importants
que es requereixen en el lloc del directiu. Ens preguntarem si realment aspectes com
la empatia, la iniciativa i el compromís són més valorats en aquestes posicions que
les habilitats financeres, comercials o la capacitat d’anàlisi del negoci, pròpies de
l’àmbit intel·lectual.
En primer lloc, veurem els conceptes bàsics dels que està composta la Intel·ligència
Emocional, els quals aniran apareixen durant el treball. A continuació contrastarem
les competències més importants segons els experts en Recursos Humans d’avui
dia amb les virtuts clàssiques dels filòsofs Aristòtil i Sant Tomàs d’Aquino.
Como a part pràctica, analitzarem els resultats obtinguts de l’enquesta realitzada a
vint directius de l’àrea de Recursos Humans sobre les competències i les virtuts que
més aprecien en els seus empleats y quines troben a faltar en aquests. D’aquesta
manera, comprovarem si la teoria vista anteriorment coincideix amb la realitat de les
empreses existents.
Per finalitzar, veurem alguns mètodes i vies per poder desenvolupar i ampliar la
nostra Intel·ligència Emocional, tant a nivell professional com personal. Tècniques
com la reflexió mental o el ioga ens poden ajudar a detectar aptituds latents en
nosaltres i potenciar-les per a que es converteixin en competències o virtuts òptimes |