Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/11963

Anàlisi, definició, validació i implementació dels mètodes d'avaluació de les competències transversals en els nous graus TIC a l'EPSEVG
Llorens García, Ariadna; Gómez Urgellés, Joan Vicenç; Villasevil Marco, Francisco Javier; Morillas Varón, Rafael; Daude Ventura, Jordi; Román Jiménez, José Antonio; Guzmán Solà, Ramon
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada IV; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Telemàtica; Universitat Politècnica de Catalunya. INSIDE - Innovació en Sistemes per al Disseny i la Formació a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. GPLN - Grup de Processament del Llenguatge Natural; Universitat Politècnica de Catalunya. BAMPLA - Disseny i Avaluació de Xarxes i Serveis de Banda Ampla
La finalitat del projecte és identificar, avaluar i descriure com incorporar els mètodes d'avaluació de les competències transversals dels nous graus directament relacionats amb el sector TIC que s'impartiran a l'Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú. El sorgiment del nou Espai Europeu d’Educació Superior planteja un nou enfocament i grans interrogants en el disseny dels plans d'estudi dels diferents títols universitaris d'enginyeria, i en concret en aquelles enginyeries orientades al sector de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aquest projecte pretén crear un marc per al disseny d'aquestes titulacions emparant-nos en el nou paradigma educatiu que representa l'anomenat comunament procés Bologna, considerant com a fonamental la definició del terme competència transversal i extrapolant-la a l'àmbit del sector TIC, i fent especial èmfasi en l'ús de metodologies docents actives, oferint a l'estudiant un paper molt important en la tasca d'aprenentatge. Per a això, estructurem el projecte en 2 fases. En la primera fase es pretén definir el terme competència transversal en l'actualitat i delimitar un llistat de 20 competències transversals associades al sector TIC. Aquest llistat ens ha permès realitzar una enquesta a 43 empreses del sector per a poder determinar quines competències genèriques són les més valorades per tal que els nous llicenciats en enginyeria puguin inserir-se professionalment en el sector TIC, segons la demanda del sector a Espanya. En la segona fase, es realitza un anàlisi de les diferents metodologies docents actives presents en l'actualitat, per procedir a fer una selecció, mitjançant un panell d'experts, de les metodologies que ens assegurin l'adquisició de les 10 competències transversals millor valorades per les empreses del sector.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Habilitats personals i competències
-Competency based education
-Competència transversal
-Sector TIC
-Metodologies docents actives
-Competències professionals -- Ensenyament
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Artículo - Versión publicada
Objeto de conferencia
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Daude Ventura, Jordi; Padró, Lluís; Rigau Claramunt, German
Daude Ventura, Jordi; Padró, Lluís; Rigau Claramunt, German
Daude Ventura, Jordi; Camps Pare, Rafael
López Membrilla, Manuel; Villasevil Marco, Francisco Javier; López Membrilla, Dolores; Monguet Fierro, José María; Marqués Calvo, José Joaquín
Fisac, Miguel; Villasevil Marco, Francisco Javier; López Martínez, Antonio Miguel