Título:
|
Utilització de l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) com a metodologia didàctica
|
Autor/a:
|
Agramunt Mayà, Marc
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Roselló Saurí, Llorenç |
Abstract:
|
L'obvietat, per part de les metodologies tradicionals d'ensenyament-aprenentatge, dels
mecanismes psicològics naturals d'aprenentatge té unes importants conseqüències per als
estudiants, com poden ser la manca de motivació o la poca significació dels continguts.
Per altra banda, la utilització d'aquestes metodologies fa molt complicada la introducció en
els currículums de l'aprenentatge de les competències bàsiques (consistents, a més dels
sabers teòrics tradicionals, en una sèrie d'habilitats i valors).
La utilització d'una metodologia pedagògica com és l'Aprenentatge Basat en Problemes ve
a donar resposta a aquestes dues problemàtiques. Aquesta metodologia utilitza una
situació problemàtica com a desencadenant dels processos psicològics naturals dels
infants, basats en el constructivisme (i la significació dels continguts) i el treball cooperatiu. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes -Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge cooperatiu -Problem-based learning -Constructivism (Education) -Core competencies -ABP -Matemàtiques -Significació -Psicopedagogia -Treball cooperatiu -Aprenentatge basat en problemes -Constructivisme (Educació) -Competències bàsiques |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo fin de máster |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|