Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/26476

Anàlisi i proposta de millores organitzatives en un magatzem logístic per a una empresa d’impressores
Martí Alcaire, Albert
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Mateo Doll, Manuel
L’eficiència en els processos és l’objectiu que tota empresa té en ment i en el cas de l’empresa logística CEVA Logistics (CEVA) no és una excepció. CEVA disposa d’un centre ubicat a Subirats (Barcelona), des del qual gestiona la logística de la Península Ibèrica, entre d’altres empreses, de l’empresa nipona Ricoh. El servei d’aquesta empresa ha patit una davallada durant els darrers mesos del 2013 i els primers mesos del 2014 creant d’aquesta manera una tensió prèviament inexistent en les relacions entre les dues empreses. Per tant, CEVA necessita replantejar i/o tornar a formular els diferents processos i activitats derivats de les necessitats de Ricoh per poder, en un principi, tornar a ser eficaç per tal de garantir el nivell de qualitat i el servei que Ricoh demanda i que CEVA garanteix que pot aportar per tal de reconduir la situació actual. I finalment millorar, també, l’eficiència per tal d’optimitzar els recursos i garantir que CEVA també guanya amb els canvis produïts. En el transcurs del projecte s’exposarà una breu descripció de cada una de les dues empreses, la relació contractual que mantenen, la situació inicial del client a Subirats, els diferents processos i els fluxos existents en l’operativa, o client (Ricoh), els recursos inicialment disponibles, així com també els problemes observats en cada un d’aquests per tal de poder ser estudiats posteriorment. Un cop identificats els problemes es proposen, mitjançant brainstormings (pluja d’idees) i aplicant la filosofia Lean i tècniques d’anàlisi com els “5 per què de Toyota” en reunions empresarials, una sèrie de propostes per cada un dels problemes identificats, de les quals s’acabarà implementant aquella proposta que millors resultats garanteixi per a cada problema. Els bons resultats obtinguts per cada proposta implementada han estat ràpidament visibles i han aportat uns beneficis majors dels esperats pels responsables de CEVA. Aquests resultats, definitivament han aconseguit capgirar per complet les relacions amb Ricoh les quals en la finalització del present projecte es creu que són les millors que s’han tingut durant els últims anys i el nivell de servei i qualitat oferts per la plantilla de CEVA estan també a l’alçada dels millors resultats que Ricoh té en els diferents satèl·lits (centres logístics) dels que disposa per Europa, tal i com ho demostren els KPI (Key Performance Indicator, els indicadors de rendiment a complir per CEVA) enviats mensualment. Per altra banda, CEVA també ha aconseguit millorar productivitats en els processos més importants, el qual suposa una millora notable de l’eficiència del client i un benefici empresarial directe.
-Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Estratègia operativa
-Business logistics -- Management
-Warehouses -- Management
-Industrial organization
-Reengineering (Management)
-Business planning
-Logística (Indústria) -- Direcció i administració
-Magatzems -- Direcció i administració
-Organització industrial
-Reenginyeria de l'empresa
-Empreses -- Planificació
Trabajo/Proyecto fin de carrera
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a