Abstract:
|
Les autoritats municipals conjuntament amb l’empresa explotadora del servei d’autobusos de la ciutat es va plantejar l’any 1.993 l’actualització i millora de la informació disponible sobre la mobilitat municipal, com a pas previ i necessari pel desenvolupament d’un Pla Estratègic de Millora del transport col•lectiu urbà.
L’esperit anterior donà lloc al plantejament i execució d’una Enquesta de Mobilitat que es duu a terme durant la tardor del 1.993 i que d’ara en endavant s’anomena EMOZ’93. Els objectius específics que conduïren a la definició del qüestionari de l’Enquesta foren:
• Quantificar la mobilitat urbana per modes de transport i períodes del dia en diferents dies tipus (feiners, dissabtes i festius) mitjançant matrius de mobilitat origen/destinació entre zones de transport.
• Conèixer les motivacions i característiques de la mobilitat per modes de transport: autobús, vehicle privat, taxi, vehicle escolar o d’empresa i peu.
• Desenvolupar i calibrar els models clàssics de demanda: generació/atracció de viatges, distribució de viatges i repartiment modal (peu-mecànics, autobús-vehicle privat, etc.).
• Realitzar una anàlisi sòcio-econòmica de les característiques de la mobilitat urbana en funció de l’edat, el grau de motorització, el districte de residència, etc.
• Detectar els segments de no usuaris del transport d’autobusos urbans i definir les possibilitats de captació.
• Captar informació addicional d’interès municipal: disponibilitat de segon habitatge, dificultat percebuda d’aparcament al Centre, etc.
La consecució dels objectius de l’estudi requerí de l’estructuració de les següents tasques fonamentals: |