Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10609/45808

Fotografiar low cost : La direcció de fotografia de baix pressupost
Franco Hurtado, Cristóbal
Universitat Oberta de Catalunya; Monreal Ruestes, Isidro; Uribe-Echevarria Diago, Arantxa
Digital age has started a revolution in the film industry. Low cost equipment and economical crisis have allowed the emergence of low cost productions (popularly known as cinema low cost). This kind of film aims to be as the conventional cinema regarding its quality and its creativity, although its budget is much lower than conventional cinema is. In addition, cast and crew doesn¿t earn any money if the film doesn¿t get enough economical benefits. Even low budget, cinematographer needs to shot with the same quality of image and creativity as the conventional cinema has. Every production is different but director of photography works as their antecessor shot (same methodology, organization of department and teamwork with the other departments) from the beginning of cinema history since nowadays.
L'era digital ha iniciat una revolució en el sector cinematogràfic. L'abaratiment del material i la crisi econòmica han permès el sorgiment d'un tipus de produccions de baix cost (conegudes popularment com a cinema low cost). Aquest tipus de cinema pretén estar a l'altura del cinema convencional pel que fa a la seva qualitat d'imatge i la seva creativitat, malgrat que el seu pressupost estigui molt per sota del que és convencional. A tot això, s'ha d'afegir que el personal que hi treballa no cobra, d'entrada, pels seus serveis fins que la pel·lícula no obtingui prous beneficis. El director de fotografia s'ha d'adaptar al pressupost d'aquest tipus de producció sense que la qualitat de la imatge es vegi malmesa. Tot i que cada producció té les seves particularitats, el director de fotografia pren com a referència el que la història del cinema ha anat aportant (la metodologia de treball, l'organització del seu departament i el treball en equip amb els altres departaments) des dels seus orígens de la història del cinema fins a l'actualitat.
La era digital ha iniciado una revolución en el sector cinematográfico. El abaratamiento del material y la crisis económica han permitido el surgimiento de un tipo de producciones de bajo coste (conocidas popularmente como cine low cost). Este tipo de cine pretende estar a la altura del cine convencional en cuanto a su calidad de imagen y su creatividad, a pesar de que su presupuesto esté muy por debajo de lo convencional. A todo esto, hay que añadir que el personal que trabaja no cobra, de entrada, por sus servicios hasta que la película no obtenga suficientes beneficios. El director de fotografía debe adaptarse al presupuesto de este tipo de producción sin que la calidad de la imagen se vea dañada. Aunque cada producción tiene sus particularidades, el director de fotografía toma como referencia el que la historia del cine ha ido aportando (la metodología de trabajo, la organización de su departamento y el trabajo en equipo con los otros departamentos) en sus orígenes de la historia del cine hasta la actualidad.
-cinema
-fotografia
-pel·lícules
-pressupost
-cine
-fotografía
-películas
-presupuesto
-cinematography
-photography
-films
-budget
-Cinematography -- TFG
-Cinematografia (Tècnica) -- TFG
-Cinematografía (Técnica) -- TFG
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
Universitat Oberta de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem