Title:
|
High-speed cameras in sport and exercise: Practical applications in sports training and performance analysis
|
Author:
|
Buscà Safont-Tria, Bernat; Quintana, Marc; Padullés, Josep Maria
|
Other authors:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Resum:
|
Els avenços tecnològics aplicats al món de l’esport han permès millorar les experiències de practicants, entrenadors i espectadors. Les càmeres d’alta velocitat i el vídeo a càmera lenta han permès estudiar, conèixer i millorar els processos d’aprenentatge i el rendiment en els esports, analitzant el moviment i valorant diversos factors en aquests processos. Així, aquestes càmeres han contribuït a millorar el feedback a les sessions d’entrenament i d’aprenentatge. A més, constitueixen una eina valuosa pels entrenadors i investigadors alhora de valorar el rendiment i quantificar la durada dels esdeveniments, les velocitats, les acceleracions i les forces que es generen en el moviment humà. Aquest article analitza les diverses eines que hi ha al mercat, així com els telèfons mòbils intel·ligents i les aplicacions basades en l’ús de la càmera, sovint d’alta velocitat. També fa referència als programaris per a l’anàlisi del moviment més utilitzats. Finalment, presenta el últims estudis en els quals s’ha utilitzat aquesta tecnologia i suggerir aplicacions pràctiques, assequibles i valuoses per la millora dels processos de millora a l’esport modern. |
Publication date:
|
2016-11 |
Subject(s):
|
Cos humà Moviment Entrenament esportiu Tecnologia |
Rights:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
Pages:
|
10 p. |
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
|
Publish at:
|
Aloma, 2016, Vol. 34, Núm. 2
|
Share:
|
|