Title:
|
UAV y sus aplicaciones en obra civil; Els UAV (unmanned aerial vehicle) i l'enginyeria civil
|
Author:
|
Crespi de los Reyes, Xavier
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental; Labraña de Miguel, Carles |
Abstract:
|
En els darrers anys son actualitat els denominats UAV (Unmaned aerial vehicle) o simplement
Drons. Aquestes noves formes d’efectuar vols estan generant una multitud d’aplicacions en
sectors tant privats com públics, els quals estan generant un seguit de legislacions específiques
per aquesta innovadora tecnologia.
L’ús dels UAVS (d’aquí en endevant drons) no és nou. Ja fa un segle, al 1917 l’enginyer britànic
Archivald Low (1888 – 1956) va començar a fer el primer biplà pilotat per radio, però més
endavant la força aèria britànica va perdre interès en aquells prototips pels constants errors en
els motors tot i l’innegable futur en els transports aeris pilotats per control remot.
Posteriorment els Estats Units d’Amèrica van donar un ús bèl·lic a la guerra de Vietnam,
controlant un vol circular sobre el camp enemic per a rebre imatges. Aquesta va ser la primera
vegada que es va popularitzar la paraula Dron (abellot o quelcom repetitiu i monòton).
No és fins l’aparició del desenvolupament digital amb nous softwares de fotogrametria,
digitalització, programes de modelització i a d’inclusió del GPS en els aparells electrònics, que els
drons han canviat el seu rol, passant a ser un estri de gran utilitat tant lúdica com comercial.
Actualment els drons han esdevingut un nou paradigma social, conseqüència per la qual està
naixent una legislació per a regular-ne el seu ús. Els drons son considerats robots amb una gran
autonomia de vol i un immens ventall de possibilitats en aplicacions comercials de tot tipus.
Aquests innovadors estris estan redefinint noves formes de treball com la investigació
atmosfèrica, aixecaments topogràfics i cartogràfics, control mediambiental, manteniment
d’infraestructures energètiques, o d’explotacions mineres entre d’altres. |
Abstract:
|
En los últimos años son actualidad los denominados UAV (Unmaned aerial vehicle) o
simplemente Drones. Estas nuevas formas de efectuar vuelos están generando una multitud de
aplicaciones en sectores tanto privados como públicos, los cuales están generando una serie de
legislaciones específicas para esta innovadora tecnología.
El uso de los UAVs (de aquí en adelante drones) no es nuevo. En 1917 el ingeniero británico
Archivald Low (1888 a 1956) comenzó a hacer el primer biplano pilotado por radio, pero más
adelante la fuerza aérea británica perdió interés en aquellos prototipos por los constantes
errores en los motores a pesar del innegable futuro en los transportes aéreos pilotados por
control remoto.
Posteriormente los Estados Unidos de América les dieron un uso bélico en la guerra de Vietnam,
controlando un vuelo circular sobre el campo enemigo para recibir imágenes. Esta fue la primera
vez que se popularizó la palabra Drone (zángano o algo repetitivo y monótono).
No es hasta la aparición del desarrollo digital con nuevos softwares de fotogrametría,
digitalización, programas de modelización y la inclusión del GPS en estos aparatos electrónicos,
que los drones cambiaron su rol, pasando a ser un utensilio de gran utilidad tanto lúdica como
comercial.
Actualmente los drones han creado un nuevo paradigma social, consecuencia por la cual está
naciendo una legislación para regular su uso, pues son considerados robots con una gran
autonomía de vuelo y un inmenso abanico de posibilidades en aplicaciones comerciales tanto de
todo tipo.
Estos innovadores utensilios están redefiniendo nuevas formas de trabajo como la investigación
atmosférica, levantamientos topográficos y cartográficos, control medioambiental,
mantenimiento de infraestructuras energéticas o explotaciones mineras entre muchos otros. |
Abstract:
|
In recent years, are now denominated UAV (Unmaned aerial vehicle) or simply Drones. These
new forms on flights we are generating a multitude applications both private and public sectors,
which are generating a series of specific laws innvadora this technology.
The use of UAVs (drones from here forward) is not new, since a century ago in 1917, the British
engineer Archivald Low (1888-1956) began making the first biplane piloted by radio while the
force Aerial British lost interest in those prototypes by the constant errors engines despite the
undeniable future air transport piloted by remote control.
Later the United States of America were warlike donarne use in the Vietnam War, controlling a
circular flight over the enemy camp to receive pictures of their enmic. This was the first time the
word became popular Drone (repetitive and monotonous drone or something).
Not until the advent of new software development digital photogrammetry, digital, software
modeling and inclusion of GPS in electronics aprells that the drones have changed their role,
becoming a very useful tool's and commercial.
Currently drones have esdevingt a new social paradigm, where nascent east regularne
legislation for their use, since they are considered robots with a flight range and an immense
range of possibilities in both commercial applications for private use as public.
These innovative tools are redefining new forms of work such as atmospheric research,
surveying and cartography, environmental control, maintenance of energy infrastructure,
Mining operations among others. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports -Drone aircraft -UAV -Drons -drones -Avions no tripulats |
Rights:
|
|
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|